معبر:وبلاگ تخصصي دفاع مقدس
آخرين مطالب

پیکر شهید برونسی کشف شد

همه دوستان من

برگی از خاطرات یک شهید( روزه بی سحری )

باز دلم هوای شلمچه کرده است

لحظه شهادت دو بسیجی

اتفاقی در یک قدمی اسارت

شهادت از نگاه خبرنگاران جهان

خدا این بچه‌های نیم وجبی را شهید کند

روایتگری ارثیه ی مادر(س) است

چشمان بارانی جوانان در شلمچه

به همه بگو اینجا دهلاویه است!

وقتی مرتضی موجی شد!

آداب زیارت نور

اولین گزارش از سفر به مناطق جنگی(2)

اروند؛ جایی که دیوانه‌ام می‌کند

اولین سفرنامه مناطق جنگی

پندهای رهبر برای روایتگران نور

25 هزار زائر سرزمين‌هاي نور در دزفول اسكان مي‌يابند

آنجا که دلم جاماند...

در جمع زائران سرزمین نور ...

آرشيو مطالب

ارديبهشت 1390
فروردين 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
دی 1389
آذر 1389
آبان 1389
مهر 1389

پيوندهاي روزانه

گوگل
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
آرشيو پيوندهاي روزانه

پيوندها

استخاره با قرآن کریم
خرید پستی
اس ام اس فلسفی عاشقانه
سمپادی ها
زن کاملا عريان در خيابانهاي اصفهان!!+عکس[7427] »عجب قليوني ميکشه اين دختره واي واي[2814] »اينم لحظه کشف حجاب در تيم ملي ايران +عکس[3555] »اين زن بخاطر بزرگي سينه اش اخراج شد!+عکس[3413] »آيا خواهر نيوشا ضيغمي رو ديديد؟[2823] »افزايش قد بصورت نامرعي و ارزان[349] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[2595] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[2477] »مدرسه دخترانه يهوديان در تهران (عکس)+1391[4483] »لباس اين خانوم هر روز کوتاه تر مي شود ! / عکس[2621] »عشوه جنجالي شيوا بلوريان+عکس[5314] »تصوير يک خانم بي حجاب از صداوسيماي ايران[4375] »شوهر بي ريخت بهنوش بختياري+عکس[5467] »عکس همسر آرايش کرده قهرمان المپيک ايران[2426] »دختر ايراني موتورسوار با شلوار و لباس تنگ+عکس[2414] »تيم فوتبال دختران پرسپوليس قبل از انقلاب+عکس[1212] »عکس لخت شدن يک خانم در فرودگاه[2742] »عکس صحنه اي که سانسور شد![2206] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[1864] »تصاوير خيلي ناجور از شناي مختلط در مازندران[2319] »خانمها اين عکس را نبينند[2033] »تفاوت حمام زنان و مردان / عکس[1433] »دختر هندي خوشگل در ايران غوقا کرد+ عکس زيبا[2637] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[1350] »ماجراي زن بهداد سليمي در المپيک لندن روشد+عکس[1855] »عکس سمر بازيگر زيباي عشق ممنوع با يک مرد ايراني[1701] »عکس ليلا بلوکات و خواهراش[605] »دختر جنجالي در مسجدالحرام + عکس[4007] »زايمان يک دختر در حمام+ عکس[4371] »با اين دختر ازدواج کنيد و جايزه بگيريد+عکس دختر[3567] »آدرس فيس بوک و تصوير الناز شاکردوست+عکس[3618] »ببين اين دختر خوشگله رو مي پسندي؟[5053] »ماجراي زن طلاق گرفته+عکس[2600] »زن کاملا عريان در خيابانهاي اصفهان!!+عکس[7427] »عجب قليوني ميکشه اين دختره واي واي[2814] »اينم لحظه کشف حجاب در تيم ملي ايران +عکس[3555] »اين زن بخاطر بزرگي سينه اش اخراج شد!+عکس[3413] »آيا خواهر نيوشا ضيغمي رو ديديد؟[2823] »افزايش قد بصورت نامرعي و ارزان[349] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[2595] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[2477] »مدرسه دخترانه يهوديان در تهران (عکس)+1391[4483] »لباس اين خانوم هر روز کوتاه تر مي شود ! / عکس[2621] »عشوه جنجالي شيوا بلوريان+عکس[5314] »تصوير يک خانم بي حجاب از صداوسيماي ايران[4375] »شوهر بي ريخت بهنوش بختياري+عکس[5467] »عکس همسر آرايش کرده قهرمان المپيک ايران[2426] »دختر ايراني موتورسوار با شلوار و لباس تنگ+عکس[2414] »تيم فوتبال دختران پرسپوليس قبل از انقلاب+عکس[1212] »عکس لخت شدن يک خانم در فرودگاه[2742] »عکس صحنه اي که سانسور شد![2206] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[1864] »تصاوير خيلي ناجور از شناي مختلط در مازندران[2319] »خانمها اين عکس را نبينند[2033] »تفاوت حمام زنان و مردان / عکس[1433] »دختر هندي خوشگل در ايران غوقا کرد+ عکس زيبا[2637] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[1350] »ماجراي زن بهداد سليمي در المپيک لندن روشد+عکس[1855] »عکس سمر بازيگر زيباي عشق ممنوع با يک مرد ايراني[1701] »عکس ليلا بلوکات و خواهراش[605عکس هاي دختر بازيگر در فيلم موهن توهين به حضرت محمد(ص آشنايي با نرم افزار هاي چت . ودوستيابي : آشنايي با نرم افزار هاي چت . ودوستيابي
music3nter
انتظارحاضر
زندگی زیباست...
Economic jihad
همت مضاعف پارسیان
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفاع مقدس و آدرس mabar.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مترجم وبلاگ معبر

پايگاههای دفاع مقدس

سایت جامع دفاع مقدسامتداددیار رنجپایداریپایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنامپایگاه تخصصی ادبیات دفاع مقدسپایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادتپایگاه اطلاع رسانی قربانیان سلاح‌های شیمیاییچهار دیپلماتلوگوی نشریه پلاک هشت

پايگاههاي جنگ نرم

تیم جنگ نرم ایرانیان

عملیات انجام شده در زمان فرماندهی شهید دقایقی در لشگر بدر

عملیات « عاشورای ـ 4 »‌:

به دنبال عملیات قدس ـ 4 كه توسط مجاهدین عراقی در دریاچه ام النعاج صورت گرفت و منجر به آزادی قسمتی از آن گردید ، عملیات عاشورای ـ 4 به منظور آزادسازی كامل دریاچه با همان تركیب ـ یعنی مجاهدین عراقی و فرماندهی شهید دقایقی ـ آغاز گردید .

شهید دقایقی قدرت عجیبی در فرماندهی داشت ، از جمله سرعت عمل در تصمیم گیری و اجرای آن بود و خصیصه ای كه بیش از هر موضوع دیگر در فرماندهی ایشان ( خصوصاً در این عملیات ) به چشم می خورد ، حساسیت زیاد نسبت به دشمن و شناخت موقعیت و امكانات و تداركات آنان بود و همیشه در دشمن شناسی تلاش زیادی می كرد و بیشتر سعی داشت كه از نقاط ضعف دشمن نهایت بهره برداری را بنماید .

ایشان از معدود فرماندهانی بود كه خودش مستقیماً وارد كارهای شناسایی می شد و آشنایی كامل از منطقه دشمن پیدا می كرد . نقل است چون از شناسایی باز می گشت می گفت مثلاً شخصی به نام فلان در منطقه فلان است و شخصی با رتبه فلان از فلان نقطه مشغول غذا خوردن بود و …

وی با تمام مشكلات و گرفتاریها و جلساتی كه داشت ، باز خود شخصاً به شناسایی و كارهای اطلاعاتی می پرداخت و همیشه بر آن بود كه دقیق ترین اطلاعات را دریافت كند و بر اساس آن بهترین روشها را در به كارگیری نیروهای خود انجام دهد و چون قبل از قبول مسئولیت فرماندهی تیپ ، مسئول واحد اطلاعات و عملیات لشگر علی ابن ابیطالب (ع) بود ، بنابراین تمام نیازهای لازم را در زمینه كارهای اطلاعاتی و شناسایی ، برآورده می كرد . در عملیات عاشورای ـ 4 چون فهمید واحد اطلاعات لوازمی می خواهد دستور داد تا یك دوربین فیلمبرداری برای كار اطلاعات تهیه شود تا اطلاعات خوبی به دست آید . در این عملیات از میادین مین ،‌خاكریز دشمن و جزئیات كار دشمن فیلمبرداری شد و اطلاعات لازم به دست آمد . این شناسایی كامل موجب شد كه برای نابودی دشمن در این عملیات نقشه ظریفی برای نفوذ به قلب دشمن كشیده شود و چنانكه گفته اند در این عملیات چون نقشه های حمله مورد توجه چند تا از فرماندهان عراقی كه همه آنها از سرهنگهای عراقی بودند ، قرار گرفت ،‌گفته بودند شخصی كه این نقشه عملیاتی را كشیده به مراتب از مقام یك سرهنگ بالاتر است .

پیش از عملیات با نقشه قبلی شهید دقایقی ، مجاهدین آبراهی را به طول 8 كیلومتر شبانه با دست ایجاد كردند كه این عمل باعث گردید مجاهدین در پشت مقر فرماندهی دشمن نفوذ كنند و فعالیت دشمن را علیه مجاهدین سركوب نمایند . خلاصه در ساعت دو بامداد سی ام مهر ماه سال 1364 عملیات با اعلام رمز آغاز شد. در محور شرقی عملیات به لحاظ استفاده از اصل غافلگیری و نیز پشتیبانی مؤثر آتش ادوات ، دشمن هراسان شد و در همان ساعات اولیه عملیات ، اهداف مورد نظر تأمین گردید و در محور غربی با اجرای آتش مناسب و استفاده از مانور آتش و حركت ، نیروهای غواص مجاهدین ابتدا با پرتاب نارنجك به طرف سنگرهای دشمن ، تهاجم خود را آغاز كردند و سپس با رسیدن نیروهای بعدی و استمرار تك ، پاسگاههای دشمن یكی پس از دیگری سقوط كرد .

عملیات عاشورای ـ 4 ، ده دقیقه به طول انجامید ، بدون این كه حتی یك شهید داده شود و در شب عملیات مجاهدین عراقی موفق شدند منطقه ای به وسعت 110 كیلومتر  مربع را آزاد سازند و سه پاسگاه كمین دشمن را به تصرف خود درآورند و 76 نفر از نیروهای دشمن را به اسارت گیرند و 25 قایق و بلم ، تعداد زیادی دوشكا و آرپی جی 7 ، 10 قبضه توپ ضد هوایی و 2 قبضه خمپاره انداز 6 میلیمتری را به غنیمت بگیرند و نیز در این عملیات ، از دشمن در حدود 340 نفر كشته و زخمی برجای ماند و 25 پاسگاه منهدم گردید و یك فروند هواپیمای پی.سی.سی 7 ساقط شد و بیش از 100 فروند قایق و بلم دشمن منهدم گردید و در صبح عملیات هم با دفع بیش از 12 پاتك دشمن ، نیروهای مجاهدین فقط 15 شهید دادند كه این همه پیروزی نتیجه عنایات الهی ، درایت و قدرت فكری و فرماندهی شهید دقایقی و استقامت و ایثار و از خودگذشتگی مجاهدین عراقی بود .

عملیات « كربلای ـ 2 » :

در فاصله زمانی عملیات عاشورای ـ 4 تا كربلای ـ2  ، شهید دقایقی چون دید نیروها از انجام نشدن عملیات بی حوصله شده اند ، لذا به قرارگاه رفت و عملیاتی را خواستار شد و این را می توان از ویژگی های فرماندهی اسماعیل دانست كه هیچ گاه منتظر نمی شد تا فرماندهی قرارگاه به او عملیاتی را پیشنهاد نماید ، بلكه خود او طرح پیشنهاد می داد و به دنبال عملیاتی می رفت . می توان گفت كه در بیشتر عملیاتهای تیپ ، ایشان زمینه ساز عملیات بود . قرارگاه  وقتی با اصرار ایشان روبرو گردید ، دو منطقه را برای عملیات به وی پیشنهاد داد : یكی منطقه كربلای ـ 2 ( حاج عمران ) بود و دیگری شاخ شمیران . دقایقی منطقه كربلای ـ 2 را انتخاب نمود و بدین سان تیپ بدر از خطوط جنوب به غرب كشور فرا خوانده شد .

در این عملیات تیپ بدر آخرین یگانی بود كه وارد منطقه شد و اسماعیل نیز سریع نیروهای اطلاعات عملیات را به شناسایی فرستاد و با دقیقترین شناسایی و طرح به قرارگاه بازگشت و مانور آن عملیات را نیز به قرارگاه پیشنهاد كرد . هرچند كه در برنامه نبود ، قرارگاه آن را پذیرفت .

این عملیات همانگونه كه گفته شد ، در منطقه حاج عمران انجام شد كه به تصرف درآوردن چند ارتفاع مهم و استراتژیك منطقه را درپی داشت . علی رغم این كه تیپ بدر آخرین یگانی بود كه وارد منطقه شده بود ، اما به واسطه فرماندهی دقیق شهید دقایقی ، تنها محوری بود كه موفق شد مواضع خود را به تصرف درآورد .

ایشان در كربلای ـ 2 همانند عملیاتهای دیگر در خط مقدم شركت داشت و در جریان صحنه های عملیات بود و با این كه وظیفه او بود كه در عقب بماند و نیروهای خود را فرماندهی نماید ،‌او مثل یك بسیجی عمل می كرد و اصلاً به القاب خود توجه نداشت . جزء اعتقادات او بود كه باید در خط اول جبهه حضور داشت و مقر فرماندهی او در هنگام عملیات و جنگ در خط اول بود . وی آمادگی زیادی برای حركت و فعالیت داشت ، چنانچه در ایام عملیات كم می خوابید و كمتر مشاهده می شد كه بیكار بنشیند ، و همیشه پر تحرك و فعال بود و اغلب اوقات از فرصت به دست آمده در هنگام رفت و آمد با ماشین استفاده می كرد و می خوابید . در حین عملیات جلو می افتاد و مجاهدین پشت سر وی حركت می كردند و حتی در این مواقع نیز با مجاهدین شوخی می كرد و می خندید و این موجب می شد كه مجاهدین با روحیه بیشتری پیشروی كنند و چون می دیدند فرمانده آنان چنین عمل می كند ، آنان نیز فعالیت بیشتری می كردند .

نكته ای كه بیش از هر مسئله دیگر توجه مجاهدین را به شهید دقایقی معطوف می داشت ، مرخصی نگرفتن شهید در طول عملیات و قبل و بعد آن بود ، زیرا از آنجا كه زمینه چینی هر عملیات گاه نیازمند چند ماه وقت بود ،‌لذا در طول این ماهها برای سركشی به خانواده خود به مرخصی نمی رفت و تنها به تلفن كردن اكتفا می كرد و آنچنان محو در كار خویش بود كه همه نیروها قبل و یا بعد از عملیات به مرخصی می رفتند و برمی گشتند ، ولی ایشان منطقه را ترك نمی كرد ، به طوری كه مجاهدین از وی سئوال می كردند كه آیا شما خانواده دارید ؟ ازدواج كرده اید؟! ‌و همیشه برای مجاهدین این سئوال مطرح بود كه فرمانده شان پس كی به خانه می رود و به خانواده خود سركشی می كند و این مسئله حاكی از آن است كه هرگز تشكیل خانواده مانعی در فداكاری و ایثارگری وی در راه آرمانهای الهی نبوده بلكه خانواده اش ،‌مشوق او در جهت نیل به آرمانهای دفاع مقدس بود ، با این كه خانواده ایشان با مشكلاتی مواجه بود و همسر ایشان نیز در دانشگاه تهران تحصیل می كرد ، اما ایشان هر سه ماه یك بار به خانواده معظم خود سركشی می كرد و وقتی به خانه می آمد پاسخگوی روحی و روانی و مسائل خانواده خود بود و كارهای خانواده اش را راه می انداخت و همیشه یك احساس دو گانه ای در وجود ایشان بود . از یك طرف یك سلسله تعهدات خانوادگی داشت و به ایشان فشار می آورد كه به پیگیری آن بپردازد و از طرف دیگر ، بار مسئولیتی كه در جبهه داشت و احساس می كرد ،‌این مسئولیت باعث میشد كه ماههای زیادی بدون تماس با خانواده در جبهه باشد و در طول این چند سالی كه خانواده تشكیل داد ، نتوانست به طور كامل به این امر رسیدگی كند و این بیشتر به خاطر مسئولیتهایی بود كه برعهده داشت و احساس می كرد رفاه و آسایش خانواده و فرزند خود را فدای این امر مقدس ( خدمت به اسلام )‌نموده است .

در عملیات كربلای ـ 2 ، مجاهدین تیپ بدر توانستند تیز و چالاك موانع ایذایی و طبیعی و كوهستانهای صعب العبور منطقه را پشت سر گذارند . با سرعت به پیش روند و ارتفاعات مهم منطقه حاج عمران كه واقع در عمق 13 كیلومتری خاك عراق بود ،‌در همان ساعات اولیه عملیات آزاد سازند و به اهداف از پیش تعیین شده دست یابند .

در این عملیات از آنجا كه در فصل زمستان بود و حاج عمران منطقه ای در شمال عراق بود ،‌لذا علاوه بر برف زیاد گل و لای نیز منطقه وسیعی را پوشانده بود و مجاهدین در میان این مواضع دشوار به نگهبانی می پرداختند . گفته اند شهید دقایقی در اواخر شب بیرون می آمد و در حالی كه رزمندگان در خواب بودند به آهستگی وارد سنگر آنها می شد و پوتینهای آنها را برداشته و گل و لای چسبیده به آنها را تمیز و پاك می كرده و سپس آنها را واكس می زده ؛ و این كار را موضع به موضع ادامه می داده است و مجاهدین كنجكاو شده بودند كه ببینند كدام فرد ناشناس این كار را انجام می دهد . یكی از مجاهدین متوجه می شود كه این شخص ناشناس برادر اسماعیل دقایقی ؛ فرمانده آنهاست .

تیپ بدر در عملیات كربلای ـ 2 منطقه وسیعی از خاك عراق را آزاد كرد و مناطق آزاد شده را در مقابل پاتكهای فراوان دشمن به بهترین صورت حفظ نمود ؛ به طوری كه تیپ بدر در این عملیات الگو شد . از خود شهید نقل است كه شش ساعت در عملیات كربلای 2 یعنی از ساعت یك بامداد تا هفت صبح ، جنگ ؛ سنگر به سنگر ادامه داشت . یكی از مجاهدین نقل می كند كه در شب عملیات كربلای ـ 2 ، شهید دقایقی از پشت بی سیم وضعیت ما را جویا شد . ما هم گفتیم كه فعلاً به تعداد ده ، بیست نفر نیازمند هستیم . ایشان گفتند : « اگر ده دقیقه صبر كنید ، نیروی كمكی می آوریم . » بعد از ده دقیقه ، مشاهده كردیم با دو نفر دیگر آمده است . پرسیدیم « نیروی كمكی كو ؟ » گفت : « من و همین دو نفر و تا شهید نشویم از این منطقه خارج نمی شویم . » اما چون شهید دقایقی را در آنجا دیدیم ،‌گویا برای ما یك لشگر آمده است و دیگر اطمینان داشتیم كه حتی اگر تكه تكه هم شویم از منطقه خارج نمی شویم ؛ با آن كه تعداد و امكاناتمان بسیار اندك بود .

اسماعیل در این عملیات دوستان عزیز را چه از مجاهدین و چه از یاران قدیمی خود از دست داد ؛ تپه های شهید صدر و شهید علیدادی یادگار آن عملیات پیروز است . فعالیت ایشان تنها در حین عملیات و فرماندهی نبود . حتی پس از عملیات ، در تخلیه شهدا نیز شركت می كرد و در عملیات ، هر شخصی كه شهید می شد و شناخته نمی شد ، شهید دقایقی را برای شناسایی شهید می آوردند و ایشان نیز به سرعت مشخصات آن شهید را می گفت ؛ زیرا از مكان استقرار نیروها كاملاً مطلع بود و می دانست چه كسی در چه جایی از جبهه است و چه كار می كند . لذا بیشتر شهدا را او می شناخت و شناسایی می كرد . بعد از عملیات نیز ایشان همان گونه كه گفته شد ، شخصاً در تشییع جنازه شهدا در قم و جاهای دیگر شركت می كرد . مخصوصاً بزرگداشت برای شهدای كربلای ـ 2 در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در قم و حسینیه نجفیها و كربلاییهای مقیم قم شركت كرد و در مراسم به خاكسپاری آنان سخنرانی كرد .

در عملیات كربلای ـ 2 ، بیش از 3000 نفر از قوای ارتش بعث عراق كشته و زخمی و حدود 200 نفر از آنان به اسارت درآمدند و مقدار زیادی از مهمات سنگین و سبك منهدم و یا به غنیمت گرفته شد .

عملیات «‌كربلای ـ 4 » :

عملیات كربلای ـ 4 در یكی از محورهای جنوب خرمشهر  ( غرب اروندرود ) در تاریخ 3/10/65 آغاز شد لشگر بدر نیز به فرماندهی شهید دقایقی در آن شركت فعال داشت و نقش تعیین كننده ای را ایفا نمود . قاطعیت و استعداد اسماعیل در این عملیات و تدارك مقدمات آن و نیز سخنرانیهای مهیج و شورانگیز وی در آغاز این عملیات و سایر عملیات پیوسته در ذهن و خاطره مجاهدین باقی خواهد ماند . ایشان آنگاه كه قبل از عملیات سخنرانی می كرد ، با تمام حركات و بیان خود موجب تقویت روحیه دیگر مجاهدین می شد و چنین فعالیتهایی بود كه تیپ بدر را به پیروزی می رساند .

پیش از این عملیات ارتش عراق تصور می كرد كه این منطقه عملیاتی ، محكمترین و نفوذناپذیرترین مناطق عملیاتی است و سپاه اسلام قادر به انجام هیچ گونه عملیاتی در این منطقه نخواهد بود . عراق تصور می كرد كه موانع موجود ، مانع انجام عملیات رزمندگان اسلام دراین منطقه خواهد بود . به عنوان مثال : پس از عبور از رودخانه اروند كه یك مانع بزرگ و طبیعی محسوب می شد ، مجاهدین باید موانع زیادی را پشت سر می گذارند . این موانع به این ترتیب بود كه ابتدا با شش ردیف سیم خاردار توپی ، منطقه وسیعی را پوشانیده بود . بعد از آن ، موانع خورشیدی كه آن هم در سه ردیف واقع شده بود و مجدداً سیمهای خاردار فرشی را به كار گرفته بود و در نهایت از كانالها و میدانهای وسیع مین استفاده كرده بود . ولی با آغاز هجوم دلیرمردان اسلام در كربلای ـ 4 دریافت كه چگونه نیروهای اسلام قادرند عملیات خود را علی رغم موانع بسیار به مرحله اجرا بگذارند و پیروزمندانه از صحنه خارج گردند .

از طرحهای حساب شده این عملیات كه نقش مؤثری نیز در انجام آن داشت ، طرح شهید دقایقی بود كه وی 300 نفر را مأمور كرده بود كه قبل از عملیات از پشت به نیروهای عراقی ـ آن هم با لباس عراقی و فرماندهی خودشان ـ ضربه بزنند .

در این عملیات تعداد 7000 نفر كشته و مجروح و 60 نفر اسیر شدند و سه فروند هواپیما سرنگون شد .

عملیات « كربلای ـ 5 » :

در كربلای ـ 5 ، لشگر بدر قرار بود كه هم در منطقه موسیان و هم در منطقه هور عملیات انجام دهد . لذا شهید دقایقی نیروهای خود را دو قسمت كرد و در هر دو منطقه نیز حضور مرتبی داشت . او برای عملیات كربلای‌ـ 5 در جهت شناسایی منطقه زحمت فراوانی كشید و پیروزی مجاهدین در این عملیات نیز مرهون شناسایی دقیق وی بود .


معبر

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





علي سعادت | 1:42 - 20 آبان 1389برچسب:عملیات انجام شده در زمان فرماندهی شهید دقایقی در لشگر بدر,
+ |

منوي اصلي
خانه
پروفايل مدير وبلاگ
پست الکترونيک
آرشيو وبلاگ
عناوين مطالب وبلاگ

درباره وبلاگ

به وبلاگ معبر خوش آمديد (تخصصي دفاع مقدس)

نويسندگان

علي سعادت

موضوعات مطالب

دفاع مقدس
رسانه ها،اخبار،مطبوعات
خاطرات
كتاب،شعر،داستان،طنز
شهدای گمنام
خانواده شهدا
عملیات ها
بسیج
مناطق عملیاتی
جانبازان
آزادگان
سرداران،شهدا
فرهنگ دفاع،جبهه
فرهنگ ایثار و شهادت
دل نوشته ای با شهدا
جشنواره ،مسابقات
فضاي مجازي،جنگ نرم و...
سينما ،تئاتر،تلويزيون
راهيان نور

نشانك وبلاگ معبر
معبر - وبلاگ تخصصي دفاع مقدس

كد لوگوي معبر

ساير امکانات

RSS


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 200
بازدید دیروز : 634
بازدید هفته : 200
بازدید ماه : 1919
بازدید کل : 113917
تعداد مطالب : 667
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1

مسابقات وبلاگ نويسي

مسابقه بزرگ وبلاگ نویسی سبک بالان به مناسبت هفته دفاع مقدس

اولین جشنواره «وبلاگ‌نويسی دفاع مقدس» در يزدجشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب اسلامیجشنواره وبلاگ نویسی تبیان در حال برگزاری است . ثبت نام کنید